fredag, maj 05, 2006

Höstens böcker, del 5

Orkar ni med ännu en del i serien...?

Minotaurs höstutgivning gäller det nu, och förlaget toppar klokt nog med en ny bok av min favorit Stephen Booth. Dödens plats heter hans nya kriminalroman som kommer ut i augusti och det skulle förvåna mig mycket om den inte är lika bra som de fem föregående böckerna i serien. Minotaur kan också berätta att BBC planerar en tv-serie baserad på Stephen Booths böcker. Bokringens entusiastiska recensioner av dessa finns här.

Nykomlingen Simon Beckett verkar intressant. I Dödens kemi skriver han om David Hunter, en före detta rättsantropolog, som numera lever ett tillbakadraget liv som läkare i en liten by i Norfolk. När två unga kvinnor hittas mördade vill den lokala polisen ha hans hjälp och Hunter låter sig motvilligt övertalas etc.

Reginald Hills böcker har jag nästan slutat läsa, eftersom det blir så jobbigt. I oktober kommer I minnenas tecken, och Peter Robinsons nya, En bit av mitt hjärta, släpps månaden innan, i september. Kanske kommer jag inte att läsa den heller, på grund av tidigare nämnda problem. Jag har tyvärr ingen aning om vilka böcker i ordningen detta är.

Däremot hamnar Måntunneln av Jim Kelly på min lista. Det är tredje boken om journalisten Philip Dryden, se Bokringens recensioner av Vattenuret och Den förlorade sonen. Jag hoppas på en spännande utveckling av Laura-fallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...