söndag, mars 17, 2013

Läsmaraton dag 17

Irlands nationaldag i dag, men här är det mycket med det judiska just nu ...

  1. Fortsätter novelläsandet i Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank - Nathan Englander. Första recensionsdag på onsdag, då kommer också mina tankar om boken.
  2. Som nästa e-bok från min läslista valde jag Kaddish på motorcykel - Leif Zern, ännu en svenskjudisk självbiografi.
  3. Israeliska filmen Footnote från 2011, Oscarsnominerades för bästa utländska men förlorade till en annan av mina favoritfilmer, den iranska Nader och Simin - En separation. Två mycket bra filmtips denna soliga söndag!


2 kommentarer:

  1. Tyckte mycket om Kaddish på motorcykel. Kompletterade fint Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör den! Kände mig genast hemma i boken när jag började läsa :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...