fredag, april 19, 2013

Läsutmaningar - status

Efter mitt läsmaraton i mars har det rullat på ganska bra, lästempot har skruvats upp precis som jag hoppades, men ett par läsutmaningar är aldrig fel.

Världsutmaningen har just dragit i gång hos Feministbiblioteket, se hela listan på böckerna jag tänker läsa under två eller tre månader. Utmaningen pågår dock till den 25 september. Den första boken är avklarad, nämligen Die Häuser der anderen - Silke Scheuermann, som också fick vara med i mitt "gamla vanliga" tyska läsprojekt, en bok på tyska i månaden. Man får inte vara dum!

Och så klassikerutmaningen som pågår fram till den sista april, läser just nu In a German Pension - Katherine Mansfield. Innan dess har det blivit Värdinnan, Pennskaftet och Från Skåne. Det är kul med klassiker!

Miniutmaningen Tre på tre gillade jag när jag förra året läste Nobelpristagare, jag vill göra det igen, efter jag har klarat av Världsutmaningen förmodligen. Listan på olästa Nobelpristagare är fortfarande lång. En av böckerna i denna utmaning vill jag gärna ska bli Ormboet - Francois Mauriac, som jag tävlar om hos Nobelprisprojektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...