fredag, maj 10, 2013

50 shades of Judith

Ingen tysk torsdag den här veckan men väl Fräcka fredag ... Bläddrar i några gamla Amelia och hittar en notis som jag måste ha missat tidigare: "Natalie Portmans nyinspelning av Judith Krantz första roman Scruples ..." Tidningen är som sagt gammal och nyare info berättar att det bara blev en pilot.

Det måste ha känts som perfekt tajming ändå, i dessa erotiskt laddade boktider. Judith Krantz gav oss chick lit för första gången, tantsnusk kallades det också, men jag var då ingen tant när jag läste Scruples, Princess Daisy, Mistrals dotter ... I rollerna som fotografen Spider Elliot och modedesignern Billy Winthrop Ikehorn såg vi i miniserien från 1980 Barry Bostwick och Lindsay Wagner, i den senare versionen var det Chad Michael Murray och Claire Forlani. (Tracys hämnd and now this ...)

2 kommentarer:

  1. Du har blivit taggad av mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag återkommer med ett inlägg.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...