fredag, juli 04, 2014

Läsutmaningar - status

Dags för en halvårsrapport. Hur går det med läsutmaningarna? I år har jag bara ynka två, tegelstenarna och det tyska läsprojektet. I och för sig har jag tidigare klarat av ett läsmaraton i mars och så miniutmaningen Sveriges Radios romanpris, men annars är det tyskt och tegel som gäller för mig.

Tegelstenar

7 titlar. Ganska nöjd, men tyvärr har jag inte läst så många ur mina egna hyllor som jag tänkte mig ...

Bäst: Vägen mot bålberget - Therése Söderlind (min recension) och En av oss - Åsne Seierstad (min recension)

Sämst: Im Tal des Fuchses - Charlotte Link

Bra fast dålig också: The Goldfinch - Donna Tartt (min recension)

Tyskar

6 titlar, en i månaden alltså. Inte nöjd! Jag måste öka om jag ska klara mitt mål på minst 15 böcker på tyska i år. Kanske kan jag få draghjälp av Hanna som vill ägna sig åt en Deutscher Herbst.

Bäst: Alle leben so - Angelika Klüssendorf (min recension) och Tannöd - Andrea Maria Schenkel (min recension)

Sämst: egentligen Charlotte Link här också, det känns lite orättvist att nämna Flut und Boden - Per Leo (min recension) trots att jag inte ens läste ut den.

Sämst slut: Feuchtgebiete - Charlotte Roche (min recension)

6 kommentarer:

  1. Du har stora ambitioner på läsfronten! 7 tegelstenar, det är mycket text det. Hoppas att det var fler bra än dåliga i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De bra dominerar absolut, annars hade jag inte läst ut dem ens ;) Men jag hade ju tänkt beta av några dammsamlare på hyllorna, inte köpa/låna nytt. Kanske under nästa halvår ...

      Radera
  2. Vägen mot Bålberget var min sommarfavorit förra året. Hoppas många hittar till den trots tegelstensomfånget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välskriven och fascinerande om dessa fruktansvärda händelser. Den borde ha vunnit romanpriset!

      Radera
  3. det är en bra tid för tegelstenar! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tegelstenssjukan smittar tydligen :) Jag kommer igen efter VM!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...