tisdag, april 30, 2013

Topplistan 2013 - april

Till final     
Fjärilseffekten - Karin Alvtegen                  

Till andra chansen
Onda flickor - Alex Marwood

Tidigare finalister:

Till final
Am Beispiel meines Bruders- Uwe Timm (januari)
Caribou Island - David Vann (februari)
Jag ringer mina bröder - Jonas Hassen Khemiri (mars)

Till andra chansen
Springa med åror - Cilla Naumann (januari)
En storm kom från paradiset - Johannes Anyuru (februari)
Ru - Kim Thúy (mars)

Regler: Varje månad väljer jag den bästa boken som går direkt till final i bästa Melodifestivalstil samt en bok som så småningom får en andra chans att ta sig in på topplistan vid årets slut.

4 kommentarer:

  1. Fjärilseffekten har jag nu i min läsplatta - spännande att du gillade så mycket. Nu måste jag också läsa :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den träffade rätt, på något sätt. Hoppas du också gillar!

      Radera
  2. Psst maila mig din adress på anna at joholofsson.se för du har vunnit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, tack så mycket Anna! :) Jag mejlar.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...