fredag, augusti 16, 2013

Svenska Aria och Ezra?

Just det, Pretty Little Liars tråkigaste kärlekspar var personerna jag kom att tänka på när jag läste om nya ungdomsboken Vi måste sluta ses på det här sättet - Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo (boktrailer). Say it ain't so!
Tråkigt kärlekspar
Det första mötet verkar gå till på ett liknande sätt, Aria och Ezra träffas för allra första gången på en bar innan de så att säga lär känna varandra lite närmare på toaletten. I Vi måste sluta ses på det här sättet hinner Hanna och Jens i alla fall hem till Jens innan de ... ja. I båda fallen visar det sig snart att mannen, Ezra/Jens, är ny lärare på skolan där Aria/Hanna går. Ezra/Jens är nyseparerad och ett antal år äldre än Aria/Hanna, men vilka ytterligare likheter eller för den delen skillnader det finns återstår att se.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att Aria och Ezra är ett ganska trist par i serien. Personligen gillar jag Spencer/Toby och Hanna/Caleb betydligt bättre :) Och så håller jag tummarna för att Hanna och Jens är mer intressanta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan säker på att de kommer att vara mer intressanta! Även om det inte kommer dyka upp någon "A" i handlingen ... ;)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...