torsdag, juni 05, 2014

En helt vanlig svensk torsdag. Fast lite tysk också. Och fransk.

Nej, det blir tyvärr inte så mycket tyskt här i dag. Just nu består min tillvaro mest av väldigt mycket jobb och en sorts hetsläsning av Nattfilm - Marisha Pessl. Hoppas kunna skriva ett inlägg om den till helgen eller så. Hetsläsning och för den delen också hetsjobbande för att senare ha tid med sommarfika, sommargäster, studentfirande och inte minst ett efterlängtat fotbolls-VM.

Tyskarna har en hel rad mer eller mindre officiella VM-låtar i år. I en omröstning leder för närvarande Allemann für Alemanha - Die Pöhler, men just nu lyssnar jag mest på denna fotbollslåt, om the strongest of them all!

2 kommentarer:

  1. Jag har också halkat efter och missat massa tyska torsdagar. Fast snart kommer Judith Schalansky "Hals der Giraffe" på tur i bokhögen! Jag kanske kan komma på något jag läst tidigare att kasta in nästa vecka. Ha så kul med alla trevliga sommarfiranden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Judith! Jag vill ha - och läsa - både Hals der Giraffe och Atlas der abgelegenen Inseln. Kanske måste köpa mig själv en sommarpresent. Eller två :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...