torsdag, oktober 29, 2009

Krim-alfabetet: Å

Bok: Återkallad till livet – Reginald Hill
En av de bättre titlarna i serien (den hopplösa...) om Andrew Dalziel och Peter Pascoe. Min recension.

Författare: Åsa Nilsonne
Precis som några andra använder jag förnamn den här gången. Har läst ett par böcker av Åsa, men minns framför allt Smärtbäraren, en väldigt annorlunda och spännande thriller om Ada Zack, som har en märklig förmåga…

Vill läsa: Återkomsten – Håkan Nesser
Snor jag från Lilla O! Fast Van Veeteren är egentligen ingen favorit för mig, inte som Barbarotti.

6 kommentarer:

  1. Trevligt att se ett livstecken härifrån då och då. Men går du i idé helt när vi nått till Ö?

    SvaraRadera
  2. snowflake: absolut inte! Och tack för att du fortfarande tittar in här då och då. Hoppas få tid - och lust - att skriva fler inlägg snart!

    SvaraRadera
  3. Tycker också bättre om Barbarotti! Har bara läst den första visserligen, men har de andra i hyllan.

    SvaraRadera
  4. Lilla O: har läst de två första, En helt annan historia var en mycket värdig uppföljare till Människa utan hund. Och jag räknar med att få njuta av trean snart.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar alla tre deckare om Barbarotti, den tredje, Berättelse om herr Roos är dessutom mera en kriminalroman än en deckare. Inte så mycket polis i den.

    Här hade vi Reginald Hill också som jag många gånger har tänkt börja läsa. Författaren alltså, inte bara den boken. Men ibland kan det ta emot att påbörja ett författarskap när man vet att det finns så många böcker att läsa.

    SvaraRadera
  6. PBL: kul att läsa dina ord om herr Roos, det är ungefär så jag tänkt mig den också. Herr Hill är en annan historia... hans böcker är visst läsvärda, men jag har ju haft mina åsikter om utgivningen där.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...