fredag, april 27, 2012

11 frågor

Utmanad av Nilma! Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket fantasi (= tid) att hitta på egna frågor just nu, men utmanar gärna dig som läser detta att svara på frågorna:

1. Vilken är din absoluta favoritbok och varför?
Har läst alldeles för mycket bra för att kunna ge ett självklart svar på den frågan.

2. Vilken genre undviker du?
Brukar inte läsa böcker baserade på "en sann händelse", även om det säkert finns guldkorn även där.

3. Om du fick vara en känd författare för en vecka, vem hade du varit då?
Eftersom jag gärna skulle vilja träffa Siri Hustvedt och diskutera böcker med henne väljer jag att bli hennes man, Paul Auster, under denna vecka. Då kunde jag också passa på att få honom, eh, mig, eh, Paul att skriva en bra bok igen!

4. Hungerspelen eller Twilight?
Har bara läst de två första böckerna i Twilightserien utan att bli särskilt tagen. Hungerspelen vet jag knappt vad det är!

5. Excess, pocket, danskt band, inbunden.. vilket format föredrar du?
Franskt band. Nej, jag skojar. Tycker danskt band är behagligt, gillade också excessformatet, pocket är snygga i pocketstringhyllan, men ärligt talat spelar det ingen roll alls för mig.

6. Vilken bokkaraktär hade du tagit med dig på en veckas semester i Spanien?
Tycker mr Darcy skulle behöva bättra på brännan lite ;)

7. Hur ser det ut där du helst sitter/ligger och läser? Varför är det din favoritplats?
Ligger i sängen, sitter i soffhörnet. Vill ha det mjukt och bekvämt.

8. Vilken är boken om ditt liv?
Pass.

9. Läser du helst vanlig bok eller e-bok? Varför?
Bryr mig inte heller här om formatet. Ge mig boken bara! :)

10. Vilken är din favoritfärg på omslag?
Rött kanske.

11. Vad hade du velat ha för tema på Bokmässan?
Ett asiatiskt tema skulle passa bra nu när jag har tänkt börja utforska den världsdelen lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...