måndag, augusti 14, 2006

Utmaningen

Jo, ja. Det var ju den där utmaningen från Petra också. Fastnade länge på fråga 6 och 7, men får väl ge mig nu.

Mina svar:

1) En bok som förändrade ditt liv ?
Förändrade mitt liv är kanske lite mycket sagt, men en bok som påverkade mig starkt i tidig ålder var Egalias döttrar av Gerd Brantenberg. (Kul att läsa även i dag, finns på Pocky bokförlag.)
2) En bok du läst mer än en gång?
Den siste samurajen av Helen DeWitt vill jag gärna läsa om en gång om året. I år har jag inte hunnit med det än, men hösten är ju lång.
3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Paul Austers samlade verk. Får väl binda in böckerna till en volym själv.
4) En bok som fick dig att skratta?
Hm, Marian Keyes kan ju vara kul. Fnissade också våldsamt åt vissa avsnitt i Priset på vatten i Finistère av Bodil Malmsten. Språkförbistringar!
5) En bok som fick dig att gråta?
Nja. Gråter inte ofta till böcker. (Däremot filmer...) Undviker helst alltför sorgliga böcker, om stackars utsatta barn etc. Av ren självbevarelsedrift.
6) En bok du önskar hade skrivits?
Pass.
7) En bok som inte borde skrivits?
Pass. (Suck, stön, ja, jag vet. Jag är skittråkig.)
8) En bok du just nu läser?
Frälsaren av Jo Nesbø. Recension kommer. Som sagt.
9) En bok du tänkt läsa?
Jag har självklart en lång vill-läsa-lista och en stor SUB.
10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
Tror inte att någon av er har hunnit göra denna utmaning än: Bokmonstret, Boksoffan, Helenas böcker, Lisas bokhylla och Finböcker, fulböcker och mittemellanböcker. Go!

4 kommentarer:

  1. Anonym23:28

    Kul! Jag har svarat: http://helenas.dagar.se/index.php?show=dagbok&choice=1198

    SvaraRadera
  2. Mina svar finns här: http://bokmonstret.blogspot.com/2006/08/utmaning.html

    :)

    SvaraRadera
  3. Anonym09:28

    Tack! Det tog ett tag, men här är mina svar:
    http://boklogg.wordpress.com/2006/08/27/en-utmaning/

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...