söndag, oktober 14, 2012

Bokbloggarnas litteraturpris

Det har blivit dags att nominera böcker till Bokbloggarnas litteraturpris 2012! Förra året vann Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, 2010 röstades Vyssan lull - Carin Gerhardsson fram till bästa bok. (Jag har inte läst någon av dem, kommer nog inte göra det heller ...)

Alla som bloggar om böcker "ibland" får nominera hur många titlar som helst, men endast böcker som ges ut på svenska under 2012. De 10-15 titlar som får flest nomineringar går vidare till en omröstning där de som nominerade förra året utser vinnaren.

Jag har ingen självklar kandidat; jag läser inte så mycket nytt på svenska. Fast jag har å andra sidan tid på mig till den 31 december som är deadline för nomineringarna. Ett hett stalltips verkar f ö vara Torka aldrig tårar utan handskar - Jonas Gardell.

2 kommentarer:

  1. Jag har nog inte läst någon bok som getts ut på svenska år 2012. För pocketböcker räknas väl inte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tror inte det, utan att vara någon expert. Jag ligger också efter där, men kanske kan få ihop någon titel innan året är slut i a f :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...