måndag, juli 10, 2006

Läser just nu:

Undantaget av Christian Jungersen, väldigt bra. Jag ser fram emot att skriva en positiv recension snart.

Annars blir jag på sommaren av någon anledning alltid så sugen på att läsa tyska böcker. I år blir det ingen resa för att fylla på lagret, men jag har sedan tidigare ett par pocketböcker på lager, t ex: Die Hirnkönigin av Thea Dorn, som har fått dem Deutschen Krimipreis, och Aus Liebe schuldig av Marie-Louise Fischer, som verkar vara en ganska förfärlig romance, men jag antar att jag tänkte att den kunde vara lättläst. Eller också var den väldigt billig.

Förra sommaren läste jag bl a Hertzsprung av Ildikó von Kürthy, tysk chick lit, som förresten också finns på svenska: Time out. Och därför måste jag nu kanske också läsa hennes Blaue Wunder och Freizeichen... Ja. Jag tror bestämt att jag måste det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...