måndag, februari 11, 2008

Sommarens böcker

Jäpp. Våren är inte här än (eller, ja, man vet ju inte så noga?), men W&W är snabba. En liten nätt katalog innehåller sommarutgivningen från Wahlströms & Widstrand, där t ex Jens Lapidus i maj följer upp Snabba cash med Aldrig fucka upp - nya karaktärer, helt nya huvudpersoner. Men det är samma Stockholm, samma undre värld, samma bossar i toppen. Jag kommer väl att läsa den ca hundra år efter alla andra, men det tar jag så gärna.

Jodi Picoult har jag läst många varma omdömen om, Nitton minuter heter boken som kommer ut i juni, om en dödsskjutning på en New Hampshire-skola. Nobelpristagaren José Saramagos Blindheten imponerade på mig när jag läste den och jag vill gärna läsa mer av honom. Kanske blir det nya romanen, Dödens nyckfullhet (juni) där Döden bestämmer sig för att sluta jobba. Omständigheterna gör dock att hon får tänka om, men verksamheten återupptas på ett sätt som blir lite annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...