onsdag, mars 25, 2009

Ett filmtips, ba'

Lola Rennt, auf Deutsch och otextat, förstås.

11 kommentarer:

  1. Har du sett den? Riktigt bra, faktiskt, definitivt inget fel på tempot :-)

    Mitt senaste amazon.de-inköp innehöll förresten "Türkisch für Anfänger", prisbelönt TV-serie.
    Jag har inte börjat titta än, men risken är nog att man fastnar ..

    SvaraRadera
  2. Anonym21:07

    Håller med - vi såg den på min kvällskurs i tyska på universitetet!

    SvaraRadera
  3. Javisst, har jag sett den - nu både med och utan svensk text. Kul och annorlunda.

    Marianne: hur är det med tyska tv-serier, funkar det med svenskt format, eller vad det kallas? (Och vill jag verkligen veta det, med tanke på plånboken?)

    (b)loggboken: låter som en bra kvällskurs det där!

    SvaraRadera
  4. Marianne: Türkisch für Anfänger, förresten. Har inte serien gått på svt, UR? I så fall har jag nog sett något halvt avsnitt någon gång.

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag vettskrämd! Det föll mig inte in att det kanske inte funkar, men är det inte import från USA och Frankrike som krånglar?

    Om serien gått på UR vet jag inte heller.

    Stenkoll här idag :-)

    SvaraRadera
  6. Marianne: :-o Och jag som trodde att du visste! Nu får du leka försökskanin i stället...

    SvaraRadera
  7. Insåg just att jag HAR sett den bol-köpta "Das Boot", så nu ser det ljusare ut.

    Kanske lite turkiska i helgen, får se. Eller inte. Hrrrm :-)

    SvaraRadera
  8. Marianne: håller tummarna!

    SvaraRadera
  9. Anonym11:05

    En annan fantastisk film av Tykwer är ju der Krieger und die Kaiserin. Varför den heter just . . .die Kaiserin blir min utmaning till alla som gillar tyska.

    SvaraRadera
  10. En av mina absoluta favoritfilmer, den är så fin!
    Jodå, jag vet varför den heter som den gör :-)

    SvaraRadera
  11. Der Krieger.... är så underbar. Verkligen

    /Fredrik

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...