torsdag, februari 02, 2012

Läsvärt i veckan

Siv väcker ljuva minnen med Miroslav Saseks bilderböcker för stora och små, så fina!

Lyran uppmärksammar Förintelsedagen genom att tipsa om läsvärda böcker, jag vill bl a läsa Mannen utan öde av Imre Kertész.

I veckan var det också tio år sedan Astrid Lindgren dog: Astrid i mina tankar (enligt O).

Intressanta funderingar om litteraturens hållbarhetstid, något som blivit mer aktuellt för mig i år, med utmaningar i form av Strindberg och Dickens.

Ingrid berättar om en (bortglömd?) ungersk författare, som bara hon kan: Dezsö Kosztolányi.

Iiih, verkligheten överträffar dikten? Hos Paperback lover: Bara vanligt vatten?

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du tog med mina tankar Dezsö Kostolányis "Skylark"- Jag hoppas att den här författaren ska få flera läsare- det är han värd!Tack Bokmoster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir ju så nyfiken på alla författare du skriver om, förstår inte var du hittar dem alla! En riktig kulturgärning :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...