tisdag, juli 01, 2014

Viftar med flaggan!

Kanske?
Egentligen är det Pocketlover som flaggar för en ny omgång Tre på tre, en läsutmaning där jag har hittat flera nya favoriter. Självklart kommer jag läsa tre böcker på ett visst tema i höst, med start den 1 september. Det kan bli Afrika i år men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Mina tidigare val:

2013: Asien, jag läste Anil's Ghost - Michael Ondaatje, Det kala trädet - Park Wan-Suh, Stundens blomma - Ko Un samt en bonustitel: Shanghai Performance - Silke Scheuermann.

2012: Nobelpriset, jag läste Gräset sjunger - Doris Lessing, Afrikanen - J M G Le Clézio och så bestämde jag mig för att läsa Haruki Murakami, för säkerhets skull liksom. Fågeln som vrider upp världen blev det.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag hoppas det! Det verkar vara intressanta titlar, och Djebar för att klara en ev Nobelpristagare också.

      Radera
  2. Det kanske kan vara kul, så bra att du flaggade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kul utmaning, så häng på!

      Radera
  3. Anonym07:27

    Jag ser två riktigt bra böcker där (CNA och Djebar, den tredje ser jag inte riktigt vilken det är...) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tredje är en novellsamling av Bessie Head, sydafrikansk författare. Jag hoppas att alla tre är riktigt bra :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...