söndag, januari 29, 2006

BB

Nej, jag har verkligen inte tänkt se Big Brother. Följde såpan mer eller mindre fanatiskt (mer, skulle vissa i min omgivning väl säga...) omgång 2, med Kitty, Ulrika och Alex och dom, men sedan dess har det i mina ögon bara gått utför. Då tyckte jag i alla fall att det kunde vara intressant att spana lite i deltagarnas bagage för att se om de hade med sig några böcker, och i så fall vilka. Ja, så där "Vilken bok skulle du ta med dig till en öde ö... ett öde hus... ett inte så öde hus". "En tjock Stephen King (uppfattade inte titeln), Jamie Olivers Den nakna kocken, något som kanske kan vara Bonniers stora kokbok, Henning Mankells Danslärarens återkomst samt någon slags vikingabok i pocket" lyckades jag spana in den gången, i februari 2002, och skrev lite om det i dåvarande Bokmosters Blandning.

Men när jag nu använder sökfunktionen på hemsidan får jag förstås med norska deltagare träff på saker som "1 boks body butter", "6 bokser snus" och så vidare. Ett (1) fynd gjorde jag dock, en tjej har med sig "1 bok om dumma blondiner". Jag vet inte riktigt vad det tyder på. Jo, jag har mina aningar, men det vill jag inte skriva här. Det finns väl förhoppningsvis lite att läsa på alla bokser med porekrem, glitter tatoveringer, antirynkcreme och hårvoks, tänker jag. För om jag funderar lite på hur det skulle vara att tillbringa hur många dagar det nu är instängd i ett hus utan något att läsa får jag... tja, lite panik faktiskt.

Antingen tänker deltagarna ägna sig åt helt andra saker än att läsa. Eller också gillar de inte att läsa. Eller så vill de inte läsa. Får de kanske inte läsa? Kan de inte läsa? Vad tror du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...