tisdag, januari 17, 2006

Ommöblering hemma

... medförde gallring i bokhyllan. Följande böcker har stått och samlat damm alldeles för länge:

  • Nattkvinnan - Nancy Price (som Sova med fienden med Julia Roberts baserades på)
  • Dockornas dal - Jacqueline Susan (har haft svårt att göra mig av med den här tidigare, av sentimentala skäl, men inser nu att 1) jag aldrig kommer att läsa den igen och 2) ingen annan i familjen kommer att göra det heller.)
  • Jag, Tina - Tina Turner (jag tror att jag tyckte den här var bra)
  • Livets djupa källa - Jessica Stirling (åttiotalsgoding)
  • En kvinnas karriär - Anne Tolstoi Wallach (också en åttiotalsgoding)
  • Inte utan min dotter - Betty Mahmoody (hehe)
  • Dödsbudet - Pierre Magnan (aldrig läst)
  • Framtidens barn - Joyce Anne Schneider (någon slags rysare... Sjukhusthriller!)
  • För hjärtats skull - Barbara Gordon (hm, minns inte den)
  • Jag flydde min oro - Barbara Gordon (självbiografi)
  • Förhandlaren - Frederick Forsyth (aldrig läst)
  • Farliga förbindelser - Choderlos de Laclos (Milos Formans film, du vet)
  • Ankdammen - Ian Wachtmeister (hur har den hamnat i min bokhylla??)
  • Danslärarens återkomst - Henning Mankell (aldrig läst)
  • Paket - Tage Danielsson (fast kanske ska jag behålla den här ändå)

med mera, med mera.

Vid en flytt för drygt fem år sedan slängde (!) jag flera papperskassar fulla med böcker. Sådana dumheter har jag slutat med nu och ska i stället skänka/pracka på andra mina dyrgripar... Eller ska man försöka sälja? Blir folk verkligen av med sina gamla Tom Clancy, Judith Krantz och Ed McBain på Tradera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...