fredag, februari 10, 2006

Dan Brown

Da Vinci-koden har nu (februari 2006) sålt i mer än en miljon exemplar och är därmed den bok som sålt mest på så kort tid i Albert Bonniers förlags historia, berättar förlaget nu stolt.

På fredagen den 19 maj 2006 har filmen som baseras på boken världspremiär och Dan Brown-fans kan också glädja sig åt att i början av juni i år kommer nästa bok, Gåtornas palats (Digital Fortress), i svensk översättning av Ola Klingberg. Detta är alltså Browns allra första bok, från 1998.

Själv brydde jag mig aldrig om att läsa författarens förra bok, I cirkelns mitt, och av recensionerna att döma gjorde jag nog rätt i att hoppa över den... Läser lite om Digital FortressDan Browns hemsida. Huvudperson är inte heller denna gång professor Robert Langdon, utan Susan Fletcher, "a brilliant and beautiful mathematician" (but of course) som upptäcker något topphemligt, jag vet inte så noga vad. Det blir i alla fall ett battle for survival.

Enligt Wikipedia jobbar Dan Brown nu på den tredje boken om Langdon, The Solomon Key, som uppges handla om en frimurarloge i Washington DC. Kanske är det bäst att vänta på den ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...