fredag, november 10, 2006

Vårens böcker

Grattis Prisma, ni kan bli mitt nya favoritförlag eftersom ni redan har lagt upp vårens boknyheter på hemsidan.

Mycket mat blir det, t ex Monika Ahlbergs Monikas menyer ser lockande ut, precis som Klara Dessers Klara lagar världens GI-mat.

En annan Monika, Björk, har skrivit Lata strövtåg i England, Frankrike och Italien och med hjälp av den skulle jag vilja planera sommarens semesterresa. Amalfikustens citronlundar, Monets trädgård... Tips om långpromenader "i närheten av lågprisflygets storstäder".

Mitt nyfikna jag av Margaret Atwood består av texter samlade mellan 1970 och 2005. Den vill jag läsa, precis som ett par böcker ur nya Hot Spot, som jag skrivit om tidigare. Vilka det blir återstår att se.

Prisma tipsar också om några titlar från sommarens utgivning, nya böcker är att vänta från Elizabeth George, Arnaldur Indrason och Sara Blædel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...