tisdag, september 11, 2007

Utmanad för en bättre värld

Några gånger har jag under året redovisat mina försök till att göra det här till en bättre värld, genom att följa utmaningarna på klotet 2007. Men eftersom detta egentligen är en bokblogg, ja, det blir ju mest skrivet om böcker. Ändå har jag följt de flesta av uppmaningarna/utmaningarna i det tysta liksom. Vi har t ex skaffat oss fadderbarn, anmält oss till donationsregistret, börjat städa miljövänligare, vägrat reklam i brevlådan m.m.

Utmaningen för v 36-37 är återanvändning i trädgården och jag ska nu äntligen skaffa en regntunna. Kompost finns förstås redan. Tack till Bett R World för att du har gett så många av oss den där sparken där bak vi behövde! Och alla andra, än är det inte för sent att hoppa på!

3 kommentarer:

  1. Såg att jag fått en del besökare som klickat in sig från bokmostern och blev så glad när jag såg allt du gjort för världen! Och självklart blir jag smickrad av att bli omnämnd på en bokblogg. Jag tänkte framöver ha en bok-utmaning. Har du några tips på böcker som ökar förståelsen för människors liv i andra delar av världen?

    SvaraRadera
  2. bett r world: det är ju bara roligt om ännu fler hittar din fantastiskt inspirerande blogg! Boktips om andra delar av världen kan jag lämna lite snabbt via Malins bokfemma (min finns här: http://bokmoster.blogspot.com/2007/08/bokfemman-v-32.html) - bl a böcker från Indien, Portugal och Colombia.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...