fredag, oktober 12, 2007

Doris igen

Jag säger som Spectatia - dagen efter, Nobelpriset i litteratur alltså. Har hunnit titta lite närmare på mina Lessing-erfarenheter, i hyllan står endast Den femte sanningen, men jag har läst ytterligare några titlar. Vet också att jag började på Fifth Child, men att den var så obehaglig att jag inte vågade läsa ut den. (Misstänker att jag själv var gravid eller möjligen nybliven förälder vid det tillfället...)

I SvB berättar Doris Lessings svenska förlag Forum att nyutgåvor är på gång:

Magnus Nytell:
- Vi börjar med Den femte sanningen. Det är huvudspåret. Det är hennes stora genombrott. 30 000 exemplar.

Karin Leijon:
- Martha Questserien blir det nog (Fyra titlar från 80-talet). Självbiografierna så klart och Det femte barnet.


Kanske vågar jag mig på Det femte barnet igen. Till dess bläddrar jag lite i Den femte sanningen och försöker komma ihåg vad den handlade om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...