tisdag, februari 05, 2008

Bokfemman igen

Vilken kul bokfemma det blev den här veckan! Lotta och Harry hittade jag på flera av listorna, ingen Jolly vad jag kunde se, men genom kommentarerna här vet jag att jag inte var ensam om att gilla Ingrid Bredbergs böcker. Eller hur, Pysseltanten? Pale Green Woman? Jolly - en crazy Lotta, ungefär.

Och jag har verkligen inte kunnat bestämma vem som ska få den stora äran att hamna på den hittills tomma femteplatsen på min lista. Christian v Ditfurth med min nye favorit Stachelmann? Eller Harry Hole, Jo Nesbøs charmige antihjälte? Helt klart bör det bli en kriminalserie i alla fall. Vem längtar jag mest efter att träffa? Unni Lindells Cato Isaksen? Eller Karin Wahlbergs Claes Claesson? Inte lätt att avgöra.

2 kommentarer:

  1. Anonym18:54

    JAmen just det: JOLLY!
    Hur kunde jag glömma henne?
    Vad va det hennes kompis hette, Giggi? (eller vare Lottas kompis?)
    Visst fanns det nån crazy tjej som hette Bonnie oxå? Nej, det va nog en helt annan serie...
    ;0)

    SvaraRadera
  2. elaina: Giggi var ju Lottas kompis, Jollys hette... åh! Gullsan! Tror jag? Mina böcker ligger i lådor på vinden, så jag kan tyvärr inte kolla.

    Bonnie var en annan tjejserie, jag läste ett par böcker, men föll aldrig riktigt för henne.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...