måndag, februari 04, 2008

Bokfemman v 6

Malin är tidig med att släppa bokfemmorna i år, redan nu på morgonen hittade jag veckans tema. Bokserier!

Ben Cooper och Diane Fry-serien av Stephen Booth. Första delen, Svarta hunden som kom på svenska 2001, hade ganska svårt att övertala mig, men med del två, Jungfrudansen, var jag fast. Senaste delen i serien heter I skydd av mörkret.
Harry Potter av J.K. Rowling. Förstås. De första böckerna i serien läste jag högt för mina barn, ju äldre de blev desto mer läste de själva. Några av böckerna slogs vi om! Och den sista, HP och Dödsrelikerna, är det bara jag som har läst än. The times they are a-changing.
Lotta-böckerna av Merri Vik. Underbara barndomsminnen!
Jolly-böckerna av Ingrid Bredberg. Ja, bokserier hör nog, i a f för mig, ungdomen till, dessa böcker minns jag var populära när jag gick på mellanstadiet. Då man hade bänkbok. Det är ett tag sedan. (Härliga bokomslag!)

Plats fem får jag lämna tom tills vidare, men kommer kanske på något mer under dagen...

3 kommentarer:

  1. Jolly ... åh henne hade jag ju helt glömt!!

    SvaraRadera
  2. Jolly läste jag också! Vilket språk... ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul, fler Jolly-fans! När jag tittade på bokomslagen (länken) insåg jag att jag bara läst halva serien ungefär. Misstänker att det var vid den tiden jag upptäckte Puss och Kram och vad de nu hette.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...