fredag, februari 01, 2008

Några snabba igen

Det här med titlar. Katarina Kieri var först, med Majas morsas kompis sambo. Svt följer efter, med ungdomsproduktionen Hasses brorsas låtsassyrras kompis. Fast visst funkade det bäst första gången?

Apropå veckans bokfemma: Bloggywood har en särskild kategori om Böcker till film. (Hm, det har jag nog skrivit om innan.) Nu vet jag t ex att Naomi Watts ska spela Vittoria Vetra i Änglar och demoner. Grattis, Tom! Och att Scorsese och DiCaprio gör film av Dennis Lehanes Patient 67, som jag fortfarande inte har läst.

Ja, tack! BookHook, ett innovativt bokmärke, minst sagt. Samtidigt som man håller koll på vilken sida man var på sist, ser det dessutom snyggt ut. Och så praktiskt!

7 kommentarer:

  1. Anonym10:12

    Jag läser Patient 67 just nu.

    Jag har hört från flera att slutet inte är något vidare, men än så länge är jag fullkomligt förälskad i den. Jag kan inte sätta fingret på vad det är exakt - men Lehane passar mig perfekt.

    SvaraRadera
  2. Patient 67 håller hela vägen, slutet gör att handlingen snurrar runt rejält men det vinner boken bara på.

    Snyggt bokmärke, jag vill ha!

    SvaraRadera
  3. Dennis Lehane har stått på min läslista länge nu, men som sagt, det blir inte av. Och jag är lite rädd för att han är för hårdkokt för min smak? Å andra sidan tyckte jag bra om Mystic River, filmen alltså. Apropå veckans bokfemma.

    pi: ser fram emot din recension av Patient 67.

    marianne: ja, visst är de snygga, bookhookarna? Birke, buche eller eiche?

    SvaraRadera
  4. nejnej, boken mår nog inte bra av det där! lite snygg är den kanske, men det skär i bokälskarhjärtat

    SvaraRadera
  5. Anonym16:01

    Jeg tenker mest på at det er vanskelig å ta med en bok med det bokmerket i vesken. ;-)

    SvaraRadera
  6. Patient 67 är en upplevelse, en sån där bok som man önskar man hade oläst - just för att kunna läsa den igen (unspoilt).

    SvaraRadera
  7. siri: nej, det blir inte lätt! :-)

    magix: aj då, sorry att du fick ont i bokälskarhjärtat, det var inte meningen. Fast jag tror att mina böcker skulle uppskatta en book hook då och då, med tanke på hur jag annars hanterar dem...

    soul bird: oj, det var ett bra omdöme. Jag flyttar upp Patient 67 en bit på min läslista.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...