onsdag, juni 25, 2008

KDD

Men självklart missar jag inte SVT:s nya fynd, Kriminaljouren, eller Kriminaldauerdienst, eller KDD. Kriminalfall på tyska, det är ju det mitt liv handlar om nu för tiden. Nästan. Jag gillade vad jag såg och vill absolut klämma alla elva avsnitten som den första säsongen består av. Mina efterforskningar visar att det även finns en säsong 2, den ska väl förhoppningsvis också komma hit. Bra språkträning, trots att programmet är textat. Nu vet jag t ex att Handy (mobiltelefon) uttalas Händy, och inte som det stavas, med a. Bra tips.

(Fast jo, det gjorde jag ju, missade programmet alltså. Ingen större skada skedd, när avsnitten finns att se på nätet. Tack för det.)

6 kommentarer:

  1. Jodå, säsong två går på ZDF. Jag har tröttnat, det finns liksom inget teamarbete och alla går omkring med sina personliga bekymmer så det blir för mycket.
    Men säsong ett är bra, jag satt limmad framför TV:n när den gick.

    Det ska göras en tredje säsong också, tydligen. Kritikerna älskar serien, men det gör inte de tyska TV-tittarna. Undrar varför inte?

    SvaraRadera
  2. De gillade inte säsong ett heller, alltså.

    SvaraRadera
  3. Ah, ZDF, den kanalen skulle man ha. För mig känns det lyxigt att det för en gångs skull visas något tyskt, så jag hoppas kunna hålla intresset vid liv ett tag till.

    SvaraRadera
  4. Anonym17:58

    Roligt att du har börjar bokblogga igen. :)

    SvaraRadera
  5. Tack, Marika! Ja, vi får väl se hur länge jag håller på den här gången... ;-)

    SvaraRadera
  6. Anonym11:48

    ZDF visar massor av serier och andra program på nätet (www.zdf.de - klicka på Mediathek). En del saker sänds bara live, andra ligger tillgängliga en vecka efter att de sänts. Jag har sett säsong 2 av KDD därifrån, och en massa andra bra och mindre bra kriminalserier. Lite magert utbud nu under sommaren, dock.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...