fredag, oktober 17, 2008

Stieg Larsson, wtf?

Jaha, Män som hatar kvinnor. Jag är gammal nog att inte ha några större förhoppningar på uppskrivna böcker, men vad var det här? Ge mig en missanpassad, alkoholiserad lodis när som helst, Mikael Blomkvist är ju skittrist. Och så intrigen, som skulle ha passat bättre i någon gammal Agatha Christie eller Maria Lang (författare jag faktiskt annars inte har något som helst emot). Det är möjligt att det blir bättre sen, men det finns det för många intressanta böcker för att jag ska vänta in. Bye, bye, Stieg.

2 kommentarer:

  1. Anonym23:01

    Ska du ändå inte ge den en chans. Tycker han är väldigt skicklig på att bygga upp miljöerna. Dessutom insatt i mediavärlden. Nöjer mig förstås själv med den första delen. Är egentligen inte så road av deckare. Tycker verkligheten är grym nog.

    SvaraRadera
  2. agnesilund: jo, men boken/Stieg fick en chans i o m att jag faktiskt läste ut den. Några fler blir det tyvärr inte. Om inte min vill-läsa-lista en dag plötsligt ser alldeles tom ut.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...