måndag, januari 05, 2009

The End of Mr Y

Åhå, det här skulle kunna vara något för mig - The End of Mr Y av Scarlett Thomas:

When Ariel Manto uncovers a copy of "The End of Mr Y" in a bookshop, she can't believe her eyes. She's read about its author before, the outlandish Victorian scientist Thomas Lumas, and this is his most notorious, and rarest, book. It is also believed to hold a curse. Anyone who's ever read it, including Lumas, has disappeared without trace.

Det utlovas kvantfysik och filosofi! Mer: bagarmossenberlin och Lazy's library.

6 kommentarer:

  1. Anonym20:24

    Jag har precis köpt den men inte hunnit börja ännu, men den verkar som sagt lovande. Snygg är den också med sina svarta sidor!

    SvaraRadera
  2. (b)loggboken: så spännande! Ser fram emot din recension.

    SvaraRadera
  3. Anonym13:29

    Den är fantastisk! Läste den i somras. Men varning för sorgligheter, jag grät floder!

    SvaraRadera
  4. Pia: oj, sorgligheter också? I vanliga fall inget för mig, men eftersom jag redan bestämt mig för att läsa boken får jag väl försöka stå ut med det...

    SvaraRadera
  5. Jag har oxå oerhört svårt att stå emot den här, även om jag har gott om böcker att läsa hade det känts allt bra att ha den i bokhyllan för att plocka fram en regnig dag :) Vad gör man i en sån här situation? Inser man det omöjliga, ger upp och köper den med en gång eller fortsätter man försöka kämpa emot köplusten ytterliggare ett par veckor? Ett antidote hade verkligen behövts för jag kan omöjligt se hur jag ska bli av med ha-begäret

    SvaraRadera
  6. Emma: jag har kämpat mot köplusten sedan jag först läste om den här boken. Vi får väl se hur länge det varar... och vem av oss som hinner köpa den först! ;-)

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...