tisdag, februari 17, 2009

Bloggstafetten

Kristallina utmanar mig i en bokstafett.

1. Ta fram en bok som du gillar och som har minst 123 sidor.
2. Slå upp sidan 123.
3. Leta efter 5. meningen.
4. Citera de följande 3 meningarna.
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner.

En bok jag gillar fick bli Musikens betydelse för flickor av Lavinia Greenlaw - som inte hittat in i bokhyllan än och därför befann sig inom bekvämt räckhåll.

Hur de såg ut, hur gamla de var, vad de hette - allt sådant var oväsentligt. Soul handlade om röst och äkthet och i våra öron var det här riktiga sångare och riktig musik, ett seriöst nöje.

Seriös i fråga om musik var jag redan och med det menar jag att jag inte behövde tänka på om jag skulle lyssna eller inte.

Utmaningen/stafettpinnen skickar jag vidare till Anna (b)loggboken.

4 kommentarer:

  1. Anonym13:04

    Vad glad jag blev att du tog stafetten. Hoppas den får en trevlig resa genom bloggvärlden.

    SvaraRadera
  2. Kristallina: ja, det får vi hoppas!

    SvaraRadera
  3. Anonym20:59

    Nu har jag gjort vad jag kan för att föra stafettpinnen vidare i alla fall.

    SvaraRadera
  4. (b)loggboken: trevligt!

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...