söndag, januari 15, 2012

I en bokhandel?

Medan jag läser Allison Hewitt is trapped, som ju i alla fall nu i början utspelar sig i en bokhandel (vad som ska hända sen vågar jag knappt tänka på!), börjar jag fundera på andra böcker som också gör det. Fast just nu kommer jag bara på ett par stycken:

- The Love Letter - Cathleen Schine
- Brev till en bokhandel: 84 Charing Cross Road  - Helen Hanff
- några böcker om Van Veeteren, som i a f jobbar på ett antikvariat - Håkan Nesser

Och det känns ju lite klent. Visst måste det finnas fler? Böcker som utspelar sig på en e-bokhandel, hur vore det att läsa en sån?

4 kommentarer:

  1. Brian Aldiss bok The Brightfount Diaries utspelar sej i mestadels i den bokhandel där huvudpersonen arbetar. Den är rätt underhållande.

    SvaraRadera
  2. Tack, Petter, kul att få ett tips! Författaren är nog ny för mig, så jag fick läsa på lite :) Och boken verkar vara en raritet, 250 kr på bokbörsen.se!

    SvaraRadera
  3. Petter15:11

    Det är Aldiss debutroman. Så om det är en förstaugåva är det kanske inte så dyrt. Fast lite mycket om man inte redan är ett Aldiss-fan.
    Den kom ut för några år sen i en nyutgåva men det är möjligt den är svår att få tag i.

    SvaraRadera
  4. Aha, nyutgåva, den borde ju vara lättare att komma över, och billigare.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...