måndag, januari 30, 2012

Tematrio - Olästa författare

Berätta om tre författare ni ännu inte läst, men har lust att läsa!

1. Haruki Murakami har jag faktiskt försökt läsa, men fastnade i hans Norweigan Wood och hittade inte ut igen ... Nu är en annan av hans böcker på väg hem till mig och jag ser fram emot att göra ett nytt försök så småningom. Det känns som om jag måste ta sats lite först!

2. Jenny Diski har stått på min läslista ganska länge, men än har jag inte kommit mig för att läsa hennes böcker. Stranger on a Train, Skating to Antarctica, Rainforest, On Trying to Keep Still, What I Don't Know About Animals ... frågan är: var ska jag börja?

3. Judith Kuckart, Katharina Hacker, Wladimir Kaminer, Silke Scheuermann är några av alla tyskspråkiga författare på min lista. Kanske kan jag bocka av någon eller några av dem under året.

8 kommentarer:

  1. Jag har Haruki Murakamis "Fågeln som vrider upp världen" på min Boktolva 2012 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas hinna läsa den under året också. Alla 741 sidorna ... :)

      Radera
  2. Åh jag gillade Norwegian Wood! Däremot Fågeln som... kom jag aldrig in i. Vad olika det kan vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Norwegian Wood kan mycket väl ha varit rätt bok vid fel tillfälle eller något. Spännande med olika åsikter :) Jag hoppas återkomma i ämnet!

      Radera
  3. Jag älskade första halvan av Norwegian Wood och hatade andra. Snacka om att känna sig kluven inför en författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar gör mig inte direkt mindre nyfiken på Murakami ... ;)

      Radera
  4. Jag gillar Murakami men just Norwegian wood är den enda jag inte gillat. Hans andra är mycket bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, det låter ju lovande inför läsningen av Fågeln som vrider upp världen, som ligger o väntar i hyllan just nu.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...