söndag, februari 05, 2012

Dickens 2012, delrapport

Joråsåatt, jag skulle läsa Dickens. The Old Curiosity Shop. Det gick inte alls. Nu gör jag ett nytt försök med Bleak House (1853) som verkar vara mer i min smak, mystery, romance, court drama som jag läste någonstans.

Och snyggt omslag! Fast det ser ju inte jag som läser e-boken, så därför lägger jag in en bild på ett av dem här. I min iPad har Bleak House 1 668 sidor! Jag experimenterade lite med textstorleken och kom ner till 1 425 ... Jag har nu läst 19 av dem. Help!

2 kommentarer:

  1. har du provat Great Expectations? den enda som funkar för mig. och efteråt, som en treat, den "moderna" filmversionen med Ethan Hawke & G. Paltrow

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den står med på listan, men jag kanske går direkt på den - Ethan som treat torde funka utmärkt!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...