onsdag, februari 01, 2012

Ja/Nej/Kanske

Det cirkulerar en kul utmaning bland bokbloggarna, Yes please/No never, om vilka baksidestexter, formuleringar i bokrecensioner och i bloggar som får en att vilja läsa en bok på stubben. Och jag har funderat lite på vilka mina svar skulle bli. Och jag har inte kommit fram till något särskilt :)

Jag är ganska nyfiken och testar gärna det mesta i bokväg, klarar de flesta genrer (och omslag!), om det bara är välskrivet. Jag hatar dålig korrekturläsning, men en sådan brist brukar knappast nämnas i en baksidestext ...

2 kommentarer:

  1. Håller med om dålig korrekturläsning, det gör mig alldeles vansinnig. Det känns som att läsaren inte tas riktigt på allvar när stavfel, syftningsfel, faktafel och annat inte upptäckts och rättats. Jag upptäcker det ju när jag läser...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns nonchalant och kan faktiskt förstöra en läsupplevelse för mig. Grr...

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...