tisdag, april 03, 2012

En dåres försvarstal, del I

I helgen började jag läsa August Strindbergs En dåres försvarstal, ända fram till sidan 105 (eller motsvarande i min e-boksvariant), hittills min favorit av de böcker jag har läst under Strindbergsutmaningen. Och i går var det dags för första mötet i Kulturradions bokcirkel om denna bok. Åsa Moberg, Liv Strömquist och René Vázquez Díaz fick tillsammans med cirkelledare Marie Lundström till en intressant diskussion, med detaljer jag kanske inte hade tänkt så mycket på. Åsa Moberg, som just nu läser boken om Zlatan, kunde jämföra Axel och Maria/August och Siri med Zlatan och Helena!

Missade du programmet finns det i sändningsarkivet, Bokcirkeln i P1. Nästa gång ses vi på pocketsidan 207, innan bokens tredje del drar i gång.

2 kommentarer:


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...