onsdag, juni 20, 2012

A bad business model?

Starka åsikter om e-böcker från den amerikanske författaren Jonathan Franzen: e-books are damaging society.

The technology I like is the American paperback edition of Freedom. I can spill water on it and it would still work! So it's pretty good technology. And what’s more, it will work great 10 years from now. So no wonder the capitalists hate it. It’s a bad business model.

E-böcker skadar alltså samhället! Ska jag känna mig skyldig nu? Jag älskar nämligen att läsa böcker på min iPad, lånar med ett klick hem de senaste titlarna från biblioteket och laddar ner gamla goda klassiker från iTunes, alldeles gratis. Jag läser nog faktiskt mer, nu när e-böckerna finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...