fredag, april 03, 2015

Hallå Bokmoster!

Hörru, varför bloggar du inte längre?
Det korta svaret - jag vill inte! Det lite längre är väl att jag nog redan i somras, pga ryggproblem, halkade ur bloggeriet och sedan kom jag liksom aldrig tillbaka. Jag förvandlades dessutom till en Filmmoster och med många spännande jobbuppdrag blir det helt enkelt inte tid över att blogga just nu.

Jobbuppdrag?
Ja, efter att ha jobbat med text hela dagen/kvällen är inte suget efter böcker jättestort. Eller jag menar, just nu koncentrerar jag mig på min karriär!

Ha! Men finns du på några andra sociala medier?
Ja, ibland retweetar jag intressanta grejer på Twitter eller lägger upp bilder på vad jag äter på Instagram.

Äh. Tack, men nej tack. Har du tänkt att komma tillbaka då?
Nej. Eller kanske. Eller jag vet inte.

Lika målmedveten och orubblig som vanligt hör jag ... På återseende då, kanske?
Japp, auf wiedersehen!

12 kommentarer:

  1. Blogger krever langt mer tid enn twitter, og jeg skjønner godt ønsket om i alle fall en pause. Men håper likevel du kommer tilbake, i alle fall med litt tysk, etter hvert. God påske ønskes fra Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag också, men innan dess fortsätter jag att retweeta, bl a från dig ;) En glad påsk till dig också, Elin!

      Radera
  2. Jag kommer att sakna dig. Hoppas ändå att du kommer tillbaka. Den tyska litteraturen behöver din röst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kanske det blir, man vet aldrig :) Du får hålla tyska fanan högt så länge!

      Radera
  3. Så är det ibland! Men det var en mycket bra intervju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Sanna, det ska jag hälsa intervjuobjektet ;)

      Radera
  4. Det var tråkigt att höra Bokmoster. Jag har alltid haft din blogg som en av mina favoriter, men jag vet hur det är att tappa lusten. Livet går vidare i andra banor och jag kände mig berikad av de åren jag bloggade. Läser gör jag fortfarande, men i långsammare takt och mest för min egen skull. Lustigt är att du annonserade ditt bloggslut på exakt samma dag som jag gjorde det förra året. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var verkligen ett underligt sammanträffande! Just nu känns det som ett bra beslut o jag kommer precis som du läsa vidare i min egen takt, både andra bloggar o böcker. Kram till dig också!

      Radera
  5. Tråkigt att du slutar blogga men säg det som varar för evigt. Förr eller senare lär det hända oss alla misstänker jag. Ha det gott och sköt om dig! Och lycka till med karriären!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju hållit på med det här ett bra tag nu, så det känns ganska ok att "gå i pension" ;) Tack så mycket för vänliga ord!

      Radera
  6. Nybliven bloggpensionär hälsar att det är ganska befriande, t.ex. att bara läsa och läsa (och titta och titta på film..) utan att skriva om det :))) Saknar dock Bokmosterinlägg i min vardag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så! Pensionärstillvaron är mkt trivsam :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...