torsdag, juni 28, 2012

Världsbokbloggen

Ett intressant projekt hittar jag i Världsbokbloggen, där målet är att läsa en bok från samtliga av världens länder. Vad menas då med länder? Bloggskrivaren förklarar själv:

Självständiga stater som är erkända av FN (I skrivande stund 193 st.) + observatörsländerna Vatikanstaten och Palestina, samt Kosovo (som av Sverige erkänts som eget land). Även andra (mer eller mindre omdebatterade) regioner och specifika folkgrupper kan komma att inkluderas (t.ex. Taiwan, Grönland, Romer och Kurder), men det är läsandet av de 196 som är huvudmålet.

Det finns också en lång, härlig lista på alla de böcker som ska avverkas. En spännande blogg jag kommer hålla ögonen på!

4 kommentarer:

  1. Ja, det var verkligen en spännande blogg. Tack för den! Jag har lagt upp den på min "bloggrulle". Det ska bli intressant att följa det projektet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilket spännande projekt, något att inspireras av!

      Radera
  2. Spännande, man börjar ju redan räkna lite smått. Inser att jag har många länder kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man borde ju börja räkna så smått, om inte annat ... Tror du ändå har kommit en bra bit på väg, Anna!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...