tisdag, juli 03, 2012

Guldlock läser en bok. Eller tre.

Så här är det för mig just nu: jag börjar på en bok, prövar den, smakar lite ... och sen slutar jag eftersom den inte alls passar mig just nu. Hittar inte rätt helt enkelt. Först var det Salem Falls - Jodi Picoult. Bra, fint till en början, jag tänker lite Anita Shreve till och med. Men sen är det jeans som reser sig som ett tält (tented, ett verb) och "her hands unbuttoned the fly so that the plum-purple weight of him rose into her outstretched hands."Plum-purple weight". No, you're no Anita Shreve, Jodi.

Och sen prövade jag med Innan floden tar oss - Helena Thorfinn. Jo, fin och angelägen och så, men alldeles för pratig! Funkar inte för mig. Jag gillade mycket av det jag läste, så jag kommer att ha kvar den här i bakhuvudet till ett tillfälle den passar mig bättre.

I går kväll: Frankenstein, som e-bok. Och kanske är den precis lagom, kanske är den helt perfekt, men förmodligen inte med tanke på vilket läshumör jag är på just nu ...

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig lite just nu. När lästiden är knapp så blir det svårt att hitta rätt. Just nu slalomläser jag fyra böcker och ingen känns riktigt bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer inte ofta, men det är ändå irriterande. Tror det kan funka med noveller dock, så kanske får det bli lite mer Mansfield ... Vi får se!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...