fredag, oktober 19, 2012

Barnet på bio

Premiär för filmatiseringen av tyske Sebastian Fitzeks Das Kind har det varit i dagarna. Det är en engelsk version, The Child, och av trailern att döma verkar den väl ... så där. Eric Roberts spelar försvarsadvokaten som får en udda klient, en liten kille som påstår att han är en seriemördare.

Mer Fitzek: från biblioteket lånade jag hem Der Augenjäger, jag är inte helt säker på att jag vågar läsa den, men jag ska väl göra ett försök. Der Augenjäger = Ögonjägaren = doktor Suker, en av de bästa ögonkirurgerna i världen. Dessutom psykopat. Och eftersom jag inte ens klarar av att skriva här vad den handlar om ser det inte särskilt lovande ut för oss två ... :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...