fredag, februari 01, 2013

Ett träsk av rom?

I've got no voice. I don't know how to write like me.
- Paul Kemp (Johnny Depp) i filmen The Rum Diary

Hunter S Thompson, amerikansk författare och journalist, så mycket vet jag. Kultförfattare, till och med väl? Hans böcker har jag aldrig läst, men nu har jag i alla fall sett filmatiseringen av hans enda roman, The Rum Diary, med bl a Johnny Depp och Aaron Eckhart. Eller Romträsket som boken heter på svenska. Behållningen i filmen är väl främst Johnny i Fedorahatt. Hermia har också sett, hon har t o m Thompsons böcker i sin hand. Jag är osäker på om de kommer att hitta till min ...


2 kommentarer:

  1. Jag tyckte ju rätt bra om filmen.. böckerna har flyttat från hand till hylla, men inte blivit lästa än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, den fick godkänt av mig också :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...