lördag, februari 02, 2013

Jonas, Johanna och Ola


Några e-böcker som snart kommer att hamna i min iPad, kanske till mitt läsmaraton i mars.

Jag ringer mina bröder - Jonas Hassen Khemiri. En bil har exploderat i Stockholm. Amor irrar runt i en polisfylld, paranoid stad på jakt efter en reservdel till en borrmaskin. I framfickan har han en telefon, i bakfickan en kniv ...

Vad vet jag om hållfasthet - Johanna Ekströms novellsamling om laddade vardagssituationer ur olika personers vitt skilda perspektiv. Hon utforskar sprickorna mellan dröm och verklighet, tystnaden och glappen mellan orden ; skillnaden mellan den man är och den man skulle vilja vara.

Förrädare - Ola Larsmo, ingår i miniutmaningen inför Sveriges Radios Romanpris 2013, en berättelse i bästa Le Carré-stil om en tid då Sverige var en sambandscentral för alla tänkbara underrättelsetjänster, och förräderi en livsstil. Men framför allt är det en berättelse om hur en människa kan förändras och brytas ned av att leva i svekets närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...