torsdag, augusti 29, 2013

Bokpodden Papiergeflüster

Jag tror att jag har tagit mig igenom de svenska bokpoddarna nu (eller har jag missat någon?), men vad sägs om en tysk podcast?

Simone Dalbert, bokhandlare och bokbloggare på Papiergeflüster ("pappersviskning", visst är det vackert?) som jag läser ibland, pratar böcker med Oliver Plaschka, fantasyförfattare och översättare. Deras bokpodd föddes när Dalbert och Plaschka upptäckte hur olika författare och bokhandlare ser på bokvärlden, hm, det kanske man skulle göra en podcast om ...

Jag har lyssnat på de två första avsnitten, Nr 1 om hur man gör för att läsa och ladda hem e-böcker samt Nr 2: Autoren und ihre Amazon-Verlinkungen. Jag upptäcker snart att jag inte är så intresserad av bokhandelns olika problem och utmaningar, det finns säkert andra tyska bokpoddar som passar mig bättre. Jakten går vidare!

+ i bloggen finns länkar som rör ämnena som diskuteras. En man och en kvinna, man hör ju lätt skillnad. Lagom längd på sändningarna, 35-45 minuter. Podcasten är på tyska, bra språkträning!
- inte direkt några boktips. Och podcasten är på tyska. Man förstår ju inte riktigt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...