torsdag, januari 02, 2014

Inför 2014

Att planera det nya årets läsutmaningar är ett av bokbloggarens största nöjen så det ska jag göra nu. Det tyska läsprojektet, där jag läser tysk litteratur, fortsätter förstås under 2014, min målsättning är t o m att öka takten lite, kanske från ca 12 böcker på tyska om året till 15, 16 eller helst ännu fler.

Hur många tegelstenar blir det i år?
Om 2013 var novellens år vill jag under 2014 läsa några, eller ganska många, tegelstenar. Hur jag ska få ihop det med det tyska plus att jag i mars gärna upprepar förra årets läsmaraton, då jag satsade på att hinna med 10 böcker under en månad och också gick i mål med det, vet jag inte riktigt ... I mars planeras det dessutom för en spännande bokresa, arrangerad av Breakfast Book Club.

En Tre på tre är alltid svår att motstå, kanske koncentrerar jag mig i så fall på Afrika? Eller klassiker. Eller något helt annat. Brasilien kommer säkert dyka upp i många bokbloggar under året, även om jag själv inte har något planerat just nu.

Har du planerat din läsning?

Och P.S. Årets bokrea startar den 25 februari.

6 kommentarer:

  1. Anonym21:48

    Har också tänkt läsa några tegelstenar, håller på med en nu faktiskt. Kings nya.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, Mia! Då kan vi peppa varandra :)

      Radera
  2. Lycka till med ännu fler tyska böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Marika, jag hoppas det går vägen!

      Radera
  3. Lite läsutmaningar har jag planerat, men inte fler än jag klarar av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt, Lena. Det är så lätt att ta i för mycket!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...