tisdag, februari 04, 2014

Bokpodden Bokpalt

Rasmus och Tobias heter killarna bakom podcasten med det oförglömliga namnet Bokpalt, "en offentlig bokklubb" där jag som lyssnar på samtalen inte behöver säga ett dugg! Bokpalt lägger upp nytt ungefär en gång i veckan, måndag, tisdag, onsdag, det verkar vara lite olika. En bok avhandlas per avsnitt, runt 50 minuter inklusive ev (=många!) personliga utvikningar.

Jag har lyssnat på två avsnitt, det allra första om Franz Kafkas Förvandlingen samt sändning nr 005 (gillar det outtalade löftet om 999 avsnitt ...), om Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande. I båda fallen har jag läst boken, i båda fallen har jag utbyte av mina bokklubbskompisars samtal. Och ibland önskar jag ju att jag var med i Rasmus och Tobias klubb, de verkar ha så kul, de där långhåriga sakerna ... Läs mer om Bokpalt i Feelgoodbibliotekariens intervju!

+ trevligt, smart och sympatiskt. En podcast med en behaglig ton, som fyller ett tomrum, något nytt som i alla fall inte jag har hittat tidigare.
- kanske skulle allt bli ännu bättre av en bestämd sändningsdag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...