söndag, maj 04, 2014

Senaste ...

Utlästa boken: Pappersstäder - John Green (min recension). Jag läser gärna mer YA av JG.

Påbörjade boken: De fördömda - Joyce Carol Oates, som jag tänker ska bli nästa bok i tegelstensutmaningen. Jag sökte en gotisk skräckroman och fann en historisk presidentskildring? Jag är besviken? Men det kanske ger sig längre fram på de 698 sidorna ...

Höjdaren: Alle leben so - Angelika Klüssendorf (min recension) blev förra månadens bästa bok.

Besvikelsen: hade förväntat mig mer av Feuchtgebiete - Charlotte Roche (min recension), eller snarare något annat.

Lånade bibloboken: kom hem med inte mindre än två kandidater till månadens tyska; Eine Handvoll Leben - Marlen Haushofer samt Tannöd - Andrea Maria Schenkel.

Inköpta boken: jag gav bort en Ru - Kim Thúy (min recension).

Bokcravingen: med en dåres envishet upprepar jag mitt svar från förra gången jag gjorde den här enkäten: "det är meningen att jag inte ska ha sånt i år. Jag ska shoppa på biblioteket och i mina egna hyllor, tysk litteratur och tegelstenar. Så det så." Jag har lämnat ett par tyska inköpsförslag till mitt bibliotek som tog emot dem med öppna armar, återkommer om detta!

Lästa meningen: Det var goda råd som Woodrows far, Joseph Ruggles Wilson, kärleksfullt hade gett till sin son. - De fördömda - Joyce Carol Oates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...