måndag, november 10, 2014

Bokpodden Å andra sidan

Å andra sidan är en helt färsk svensk (och småländsk, yeah!) bokpodd, en bokcirkel i podcastform med "de muntra fruarna från Kalmar" (som jag tycker nästan vore en roligare/bättre titel). Jenny Alvunger och Emma Sandebäck kommer i varje nytt avsnitt bjuda in en gäst som blir bokcirkelns tredje medlem.


I premiäravsnittet pratas det både bok och lite film i form av Gentlemen - Klas Östergren med Kalmar- och fotbollsprofilen Joachim Lantz - som f ö är en mycket bra gäst. Ett nytt avsnitt kommer att sändas "med jämna mellanrum", det återstår att se vad detta innebär men jag kommer att hålla koll på de muntra fruarna i fortsättningen.

+ entusiastiskt och bokpassionerat. Bra tempo på diskussion. Och extra plus blir det förstås för det lugubra ;)

- en sändning på 57 minuter blir i min smak lite för lång och bestämd sändningsdag brukar jag ju förespråka. Så här efter första avsnittet kan jag inte alls skilja på de två kvinnliga programledarna. En kort presentation kanske?

2 kommentarer:

  1. lugubert!? I'm in!. men 25-40 minuter är lagom poddlängd, ja : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt poddlängd! Det lugubra elementet bestod av diskussion ang just detta ord i boken, annars var sändningen rätt upbeat :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...