söndag, juli 01, 2007

En liten chock

Läste i ett nafs ut Johanna Lindbäcks debut En liten chock, den är verkligen precis så bra som jag hoppades. (Och inte kort, tvärtom, det där nafset kom sig av att jag inte kunde sluta läsa.) Det var förstås lite speciellt att läsa en bok av en författare jag "känner". Flera gånger sitter jag och ler över Johanna-referenser, och de är många, men bara på ett bra sätt. "En rolig, smart och romantisk bok med sköna och väl avlyssnade karaktärer" skriver förlaget Tiden och det är bara att instämma.

Nu skickar jag boken på remiss till mina egna tonåringar, ska bli kul att höra vad de tycker! Dock - tre sjuttonåriga killar i min tv-soffa värjer sig lite mot omslaget. "De vill kanske att tjejer ska läsa den." Jaa. Fast inte bara väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...