torsdag, juni 28, 2007

Andra kvartalet

Jo, tackar som frågar, det går hur bra som helst med läsprojektet. Snart är juni slut och jag kan räkna till en, två... sex böcker på tyska under det andra kvartalet. Tillsammans med böckerna under första kvartalet blir det hela elva stycken! Så egentligen skulle det räcka med en enda tysk bok till för att mitt mål för årets läsprojekt (minst en bok i månaden på tyska) skulle kunna ses som uppnått. Eller kanske två, för att vara på den säkra sidan. Eller det beror ju på hur man räknar förresten.

Fast så kommer det inte att bli. Jag är helt inne i den tyska bokvärlden just nu, så det blir fler tyska böcker att se fram emot under tredje och fjärde kvartalet!

(Och detta sitter jag och skriver bl a för att veckans bokfemma var så infernaliskt svår. Måste fundera på den ett tag till.)

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad härligt att läsa om ditt tyska bokprojekt! Det är en jättebra idé att läsa på tyska. Det finns säkert många bra böcker som inte är översatta än, och det känns alltid bättre att läsa böcker på det språk de skrevs på.

    Jag har precis idag läst ut Herta Müllers Heute wär ich mir lieber nicht begegnet, och vill varmt rekommendera den ifall du kan tänka dig att spräcka din kvot. ;)

    SvaraRadera
  2. jenny b: tack, ja, mitt läsprojekt har verkligen varit härligt. Dels gillar jag att fräscha upp mina språkkunskaper, sedan är det också kul att läsa bra böcker som inte finns översatta. Jag har hittat många, bl a tack vare tips här i bloggen. Jag antecknar ditt tips också!

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...