onsdag, oktober 17, 2007

Några snabba

Bokidioten funderar på om det finns En riktigt svensk bok? Intressant fråga!

Läs första kapitlet i Kicki Normans bok Väninnorna och Kung Carl. Själv har jag ju redan förklarat att jag inte ska läsa den, men man vet ju aldrig. Är bara så väldigt ointresserad av mediabranschen i Sthlm.

Däremot ser jag fram emot att få läsa några böcker från Kabusa Böcker. Anar att vi blir fler bokbloggare som kommer att skriva om deras böcker inom en snar framtid... Tack också för att vi slipper grönsaker i brevlådan!

Annars läser jag just nu Lisa Jewells senaste, Våga flyga. Recension kommer på fredag.

Och så undrar jag om det bara är i min dator som Albert Bonniers Förlag ser helskumt ut?

5 kommentarer:

  1. Ingen bild på Göran Persson är acceptabel, men bortsett från det ser Bonniers sajt OK ut.

    Undrar förresten hur förlagen väljer vilka bokbloggare som ska få recensionsexemplar? Jag vill ju ha, ju :-)

    Var inne på bol nyss, och kan meddela att "Hexenkind" är utkommen!
    Jippi!

    SvaraRadera
  2. Kul med lite nya länktips från dig! :)
    Vad gäller Bonniers så ser bokstäverna i rubrikerna helt utdragna ut på min dator, (liksom alldeles för höga) ifall det är det du menar.

    SvaraRadera
  3. marianne: GP, nej, det kan inte vara lätt! :-) Och förlagens urvalsprocess, har faktiskt ingen aning. Tips: en del förlag kan man mejla och fråga snällt efter recensions-ex, Kabusa verkar t ex vara intresserade av att få kontakt med bokbloggar.

    Oj, Hexenkind, redan! Hoppas bara att det inte blir en ny Amokspiel. Och hur många förstår vad jag menar med det? Svar: förmodligen bara en styck Marianne!

    maria: varsågod! Ibland går veckorna lite för snabbt för att jag ska hinna med länktipsen, men i dag så... Och exakt så där ser Bonniers sajt ut i min dator också, vad beror det på??

    SvaraRadera
  4. Hihi, all tysk litteratur som säljs till Sverige i två exemplar går till dig och mig!

    SvaraRadera
  5. Vår egen lilla tyska bokklubb!

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...